måndag 29 april 2013

Första maj-tågen och en kändistalare


Förra året besökte Sten Frisk aka Per Ragnar Vaksala torg och pratade för Socialdemokraterna. I år kommer en toppolitiker till Vaksala torg när Thomas Bodström kommer dit för att tala. Självklart kommer jag att vara där och lyssna på vad Bodström har att säga. Jag har aldrig röstat på Socialdemokraterna, varken i Sverige eller Finland, men det är viktigt att lyssna på vad olika politiska partierna tycker om olika frågor. Jag är inte sverigedemokrat heller men jag har lyssnat på dem också. Självklart kommer jag att gå och lyssna på Vänsterpartiet och Kristdemokraterna också.   Det är viktigt att man lyssnar på varandra och att man inte stör partiernas tal. En mycket viktig demokratisk poäng. Att man sedan ska kunna påpeka brister i partiernas sätt att tänka är en helt annan sak. Skickar en youtubehälsning till Bodström här på bloggen. Välkommen hit, välkommen hem :)!

Promoes Den ljusnande FRAmtiden är en
http://www.youtube.com/watch?v=so-KzlYzxuE

0 kommentarer:

Skicka en kommentar