fredag 5 april 2013

Klassikerbloggen i Fålhagen


Alldeles nyligen hittade jag klassikerbloggen på UNT:s hemsida. Vad roligt det kommer att bli att följa hennes resa genom klassikern. Hon? Jo, hon som ska genomföra en svensk klassiker heter Sara och bor i Fålhagen! Hennes blogg ska jag följa. Ett önskemål har jag dock, att man skulle kunna följa bloggen på Facebook också. Det är så jag börjat tokfölja SvD:s marathonblogg. Länken till UNT:s klassikerblogg är: http://www.unt.se/blogg/blogg.aspx?blogg=2012002

Finns det fler fålhagenbor som planerar eller har gjort en svensk klassiker?

Bilden ovan är bansträckningen på Stockholms marathon. När jag läste Klassikerbloggen så insåg jag att jag inte gjort en endaste del av en svensk klassiker. Det är katastrofalt! Jag skulle nog inte ha några som helst problem med Lidingöloppet, Vätternrundan eller Vasaloppet. Det är det där med simningen som gör att jag inte kommer att kunna utföra en riktig svensk klassiker. Å andra sidan, om jag vore en bättre simmare så skulle jag hålla på med triathlon istället :).

Har ni förresten tänkt på att skidåkningen håller på att bli eller har redan blivit nästa stora grej inom motionssportande. På 10 minuter tog startplatserna slut för nästa års Vasalopp! Det är häftigt. Själv håller jag också att bli beroende av skidåkningen. Fantastiskt med skidor.  Det lär bli trångt på spåren i Storvreta nästa säsong. Fålhagenbo, vad ska du satsa på? Själv är jag inne på att springa fler lopp utomlands. Bilden här nedan är från Istanbul där jag sprang marathon i november. Det var magiskt att springa över bron och upptäcka hur mycket mer det blåste på 90 meters höjd jämfört med havsnivån.

Vill du läsa mer om en svensk klassiker så har du en bra länk här:
http://sv.wikipedia.org/wiki/En_svensk_klassiker


0 kommentarer:

Skicka en kommentar