torsdag 25 april 2013

Marknadsföring i centralpassagen



Idag skriver jag inlägget med min nya telefon. Tyvärr så krävs det google + för att ladda upp bilder så jag kompletterar inlägget senare under dagen.

Ni som läst bloggen under våren vet att jag gnällt en hel del med anledning av tiggande gatumusikanter. Mina kompisar har påpekat att vissa telefonförsäljare i galleriorna kan vara minst lika irriterande. Det håller jag med om.

Idag stötte jag på en ny variant av oljud i centralpassagen: Ett företag i Fålhagen som spelade upp sin reklam om och om igen medan en kille delade ut reklam till förbipasserande. Suck.

Nu kanske jag håller på att bli en gnällig gubbe men jag skulle ändå vilja att man värnar om tystnaden i Fålhagen och Uppsala. Störande ljud gör oss stressade.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar