fredag 12 april 2013

Konstmuseum på Vaksala torg?

Jag var borta några dagar och vad händer? Jo, först var jag tvungen att kolla att det inte var första april och när jag konstaterat att det inte var det så läste jag Uppsalatidningens artikel om en möjlighet att få ett konstmuseum till Vaksala torg! Det vore coolt! Ännu mer liv vid torget skadar inte.

Att ha ett konstmuseum under Vaksala torg vore verkligen trevligt och det skapar nog lätthanterligare spänningar än att försöka bygga någonstans i närheten av slottet eller så. Dessutom så skulle vi få svar på om det finns hemliga tunnlar under Vaksala torg eller inte, om man nu skulle bygga ett konstmuseum där. Visst vore det roligt!

Nu spekulerar jag fritt men kanske kunde man ha ingången vid bassängen, dit verkar ändå folk trilla in av sig själv. Fast på bilden i Uppsalatidningen är det nog tänkt att konstmuseet skulle placeras under torget, alltså mellan UKK och kvarteret Sverre.


0 kommentarer:

Skicka en kommentar