söndag 14 april 2013

Dags att motionera


Jag lovar att inte skriva om min träning här på bloggen men ett endorfininlägg kan väl tillåtas. Och stadsdelskopplingen är att jag bor i Fålhagen så har vi det också klarlagt. Kanske har jag blivit påverka av klassikerbloggen som jag numera följer. Kul med korta inlägg om specifika saker och så mycket trevliga matbilder.

Våren är ovanligt sen men en sak som jag tycker mig ha observerat är att det är fler människor ute och springer redan nu även om våren och sommaren inte kommit hit. Det tolkar jag som att fler människor i Uppsala och Fålhagen hållit på med träningen även under vintern. Bra jobbat där fålhagenbor!

Ja, jag är lite euforisk över att ha sprungit min tionde mara. Det är under den här endorfinperioden efter maran som man ska sätta nya mål. Jag ska springa Stockholm marathon 2014. Det blir mitt sjunde lopp i Stockholm. Utöver det så har jag sprungit en mara i Istanbul, en i Paris och två i Cheverny.

Om du inte har börjat springa än så gör det nu! Det är kul att springa! Under sommaren kommer jag att lägga ut några löprundor runt Fålhagen. Det kan vara ännu mer inspirerande. Nu kör vi Fålhagen!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Jättebra med tips på löprundor i Fålhagen! Jag tycker det är svårt att hitta bra rundor. Du får gärna ha ett barnvagnsperspektiv (framkomlighet, lutande trottoarer, osv). Vi har nämligen skaffat en joggingvagn och nu ska det springas! ~Rebecca

Juuso sa...

Det blir en utmaning att hitta barnvagsanpassade spår, eftersom jag själv försöker springa så mycket bland träden som möjligt. Satsar på att den kommande bron över Strandbodkilen leder till nya idéer. Återkommer. Med ett riktigt inlägg.

Skicka en kommentar