tisdag 16 april 2013

Djur i Fålhagen



Häromdagen såg jag en stor hare på vår gård. Det fick mig tänka på vilka djur vi har här i Fålhagen. En massa fåglar, katter och hundar. Därutöver har vi harar och så enstaka rävar. Rådjur har jag aldrig sett än i alla fall. Vargar? Nej, jag tror inte att vi skulle uppskatta vargar här. Det brukar bli lite panikartat om en varg råkar hitta till städer. Och att göra reklam för en löpartävling med rader i stil med att området är vargtätt, skulle nog inte vara så populärt i Fålhagen eller Sverige. Eller har jag helt fel?

2 kommentarer:

Eva Berglund sa...

Har sett grävlingar här för ett antal år sedan, och häromvintern invaderades vi ju av hornugglor. Kanske även pilgrimsfalken på domkyrkan tar en sväng över fålhagen ibland

Juuso sa...

Just det, hornugglorna skrev vi också på bloggen :). Minnet är så kort. Jag minns hur vi gick och lyckades fota en av dem.

Grävlingar är riktigt grymma djur. Alltså på många sätt. Jag och Niina träffade på en grävling i Flogsta när den höll på att döda en katt eller nåt. Grävlingar är brutala dödare.

Skicka en kommentar