tisdag 4 maj 2010

Äntligen vår















Idag hände det! Tidigare skrev jag hur männen i Fålhagen bytte till sommardäck, lika hurtigt och manligt som Mr J.L.B Matekoni tar hand om bilar och annat i Damernas detektivbyrå. Detta gjorde de alltså för några veckor sedan. Ungefär samtidigt som herrarna bytte till sommardäck så satte även Damernas planteringsbyrå igång med sitt arbete. Blommor av olika slag skulle planteras i bostadsföreningarna rabatter. Jag måste säga att man kunde ha väntat några veckor till. Men idag är det sommar, eller åtminstone en riktig vår! Jag stod alldeles nyss på balkongen och njöt av kvällssolen och en öl. Det var länge sen jag gjorde det senast. Våren är här i Fålhagen! Och snart också sommaren.

Visste ni förresten att Alexander McCall Smith skrivit en bok som heter Portuguese Irregular Verbs. Intressant, undrar vad den handlar om :). Det lärde jag mig nyss när jag skulle wikipeda på vad mekanikern i hans damernas detektivbyrå heter.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar