söndag 9 maj 2010

Uppsala 86ers vs Jämtland Republicans















Jag såg tyvärr bara sista kvarten av matchen mellan Uppsala 86ers och Jämtland Republicans. Uppsala vann enligt dem som sett hela matchen och slutresultatet skulle ha blivit 27-6 till Uppsala. Jag fotade lite formationer, Uppsala 86ers anfall använde sig mycket av I-formationen i slutet, vilket ger lite olika springalternativ vilket är bra om man ska ta bort så mycket tid som möjlligt. Bilden längst ner ska föreställa Uppsala 86ers försvar som oftast var en variant av 4-3, även om jag tyckte mig se även åtta män i boxen lite då och då. Hursomhelst, helt matchavgörande var när Uppsala 86ers bröt mönstret och körde en variant av single back där man har fyra wide receivers och bara en halfback. Det ledde till att man lyckades sprida sönder Jämtlands försvar och Uppsalas QB, nummer 6 som i vanliga fall tydligen spelar wide receiver, sprang hela vägen till en touchdown. Det var då matchen avgjordes helt och hållet. För övrigt så hade Uppsala precis fått bollen genom en interception.

Men sedan till dagens riktiga överraskning: Jag trodde jag att jag såg en tjejspelare på planen!!! Nummer 2 i försvar. Jag var tvungen att kolla 86ers truppen och där finns det flera tjejer. Spännande! Det är hemmamatch om två veckor och den spelas också här i Fålhagen. Kom och se matchen!




0 kommentarer:

Skicka en kommentar