tisdag 25 maj 2010

Vad får man kasta i en container?




















Hela vintern har jag väntat på att grovsopscontainern skulle dyka upp på gården och nu när den sedan kom så hade jag ingenting att kasta i den. Det kändes mindre tillfredsställande! Sedan finns det de som släpar med sig dammsugare till containern bara för att läsa på lappen att man inte får kasta elektornik i containern. Ja men vad gör folk då? De ställer sina urgamla och fula dammsugare av modellen mindre alldeles bredvid containern och hoppas på exakt vad? Mina alternvativ är: 1. De som hämtar containern tar ändå med sig dammsugarna och debiterar bostadsföreningen saftigt för detta. Det hände ju inte och jag tror jag vet varför. Jo, jag misstänker starkt att vicevärden observerat hämtningen av containern och förbjudit sopåkarna att ta med sig dammasugarna. Det kostar ju extra. 2. Dammsugarlämnare kanske trodde att någon elektronikintresserad individ skulle plocka med sig dammsugarna. Det hände ju inte. Nu blir det intressant att se hur länge dammsugarna får och kommer att stå där de är. De blockerar ju faktiskt ingången till soprummet så det ska bli intressant att när sopåkarna klagar på att de försvårar deras arbete. Intressant att följa dramat.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar