söndag 16 maj 2010

Fålhagens identitetsfråga















Jag har nu pratat om Fålhagens stadsdelsindentitet med några av mina kompisar som bor i andra delar av stan och som även flyttat till andra städer. Det är rätt så intressant att höra vad andra tycker om ens stadsdel. Några tycker att det är fruktansvärt lugnt här. Inga bilar, knappt några människor ute och all fågelsång man kan höra på morgonen, mitt på dagen och på eftermiddagarna. Ja, det är väldigt intressant att området har så många fåglar trots att stadsdelen saknar några riktiga grönområden. Därför har jag nu börjat gå till stadsträdgården för att njuta av naturen och känna doften av vatten. Men enligt mina kompisar så är Fålhagen alltså ett lugnt område.

En annan sak som jag tänkte på själv är på vilken sidan av den politiska kartan som majoriteten här i Fålhagen kan tänkas tillhöra. Min kompis i en annan stad hade redat från valinformation från både Socialdemokraterna och Sverigedemokraterna. Vi har inte fått någon form av valinformation från partierna. Om det har jag två teorier: 1. De rödgröna räknar Fålhagen som ett förlorat område där det inte finns några röster att hämta. 2. Eller så beror det på att vi har ett klistermärke på dörren där det står "Ingen reklam men gärna samhällsinformation" och partierna räknar sina informationsblad till reklam och inte samhällsinformation vilket vore väldigt oroväckande. Personligen hoppas jag på att de inte kommit igång med informationsspridningen här i Fålhagen. P.S. Hos oss har vi alltid tid att prata om politik oavsett åsikt. Man behöver inte vara överens om saker men det gäller att klara av att diskutera politik utan att det blir bråk.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Att partierna räknar sina informationsblad till reklam tyder på självinsikt.
Att partierna informationsblad är reklam och inte samhällsinformation är oroväckande.

Skicka en kommentar