lördag 18 september 2010

Fålhagens cykel

Det var faktiskt på just den här cykelturen som jag kvaddade cykeln.

Igår gick jag till Fålhagens cykel och frågade om råd. Jag cyklade nämligen i Stadsskogen för ca ett halvår sen, och halkade med bakhjulet mot en sten. Ända sedan dess har bakdäcket tagit emot ramen så fort jag har pumpat det (har rätt breda däck). Därför trodde jag att hjulet hade blivit skevt. Men cykelhandlaren sa att det bara satt sig lite snett, och att det var lätt att ordna, men att jag även borde byta däck där bak eftersom det var väldigt slitet. Lätt att ordna... jag byter visserligen däck på bilen själv, men enda gången jag bytte däck på cykeln hade jag sönder innerslangen, och sen dess har jag inte vågat prova. Så jag bad honom göra det:).

Och jag ska få tillbaks cykeln redan på måndag, det är därför jag gillar Fålhagens cykel, de har bra service, är trevliga, och jobbar snabbt. Priset för nytt bra däck och byte, 210 kr, kändes spontant lite dyrt. Men jag har ingen aning om vad sånt här brukar kosta. Hittills har jag nämligen typ aldrig gått till en riktig cykelhandlare. Men Fålhagens cykel verkar ha flera nöjda kunder än mig. På rejta.se avlöser de fina omdömena varandra, och Fålhagens cykel har fått bäst betyg av alla cykelhandlare i Uppsala. Så jag tror nog att priset var rimligt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar