lördag 11 september 2010

Kommunal på Vaksala torg...















När jag passerade Vaksala torg igår så höll Kommunal att sätta upp grejer för att hjälpa socialdemokraterna i årets valrörelse. Detta var mitt på dagen. Det här är inte en politisk blogg men jag ska bara kort undra om en fackförening verkligen ska stödja ett parti på det här sättet. Samtidigt som Kommunal tog över Vaksala torg så fick jag socialdemokraternas valinformation hemdelad. Det var ju bra, nu ska jag bara läsa om de lokala kandidaterna. Det var mycket text om de olika kandidaterna och tryckt med radavstånd noll och fontstorleken är liten också. Alltså är inte informationen till kärnväljare. Ska bli spännande att läsa genom informationen. När jag sedan åter gick förbi Vaksala torg på vägen tillbaka till jobbet så var propagandamegafonen i full gång. Vi vet ju alla vilka som ligger bakom försämrade arbetsvillkoren, det var det som var budskapet. Huruvida det är sant eller inte kan inte jag bedöma då jag inte är med i Kommunal.
















Senare på kvällen var det mer drag när Mikael Wiehe framförde sina låtar på samma scen och med bättre ljudkvalitet. Tyvärr så höll inte bloggarens mobilkamera samma klass :(.
















När vi försökte komma in på Tilltugg för att äta lite middag så var det fullt! Samtidigt kunde jag se en massa poliser bakom Musikens hus och på andra sidan sjöng Mikael Wiehe (det lät som han i alla fall, hade inte mina glasögon med mig). Finns det en hotbild mot Mikael eller var det någon kändis i stan eller var man rädd att Afa skulle attackera Mikael eller varför var dessa poliser här? Jaja, dags att gå ut och springa så att jag vaknar.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar