måndag 20 september 2010

Val i Fålhagen















Nu har jag bott över tio år i Sverige och börjar vänja mig vid det svenska valsystemet. Kanske är det dags att ansöka om dubbelmedborgarskap så att jag kan påverkar politiken i två länder :). Och så är det bra att gardera sig mot Sverigedemokraterna så att man inte blir utkastad i fall de skulle bli större i framtiden. Sedan har fortfarande lite svårt med att man inte personröstar på riktigt i Sverige men jag ska vänja mig vid tanken. Så småningom. På bilden ovan ser ni vallokalen där jag idag röstade i kommunal- och landstingsvalet. Celsiusskolans fasad är inte världens mest tilltalande. Kanske borde något parti haft med ett löfte om att bygga snyggare skolbyggnader i stil med Katedralskolan eller Vaksalaskolan. Vaksalaskolan byggdes då man hade ont om pengar och ändå så byggde man en grymt snygg skola. Åtminstone fasadmässigt. Att vi inte har råd att bygga snyggare skolor nuförtiden är en skandal. Ja, nu kom vi lite från ämnet.

Det var nyttigt att ta en promenad till bakre Fålhagen för jag är inte där så ofta eftersom jag bor mitt i Fålhagen :). Och jag har en kolonilott i bakre Fålhagen heller. Men det är underbart att promenera där för det är så lugnt trots att man bor mitt i stan. Underbart! Nu har jag ställt en flaska mousserande i kylskåpet, dags att ta sig till Coop och köpa dagens middag och sen är det bara att vänta på resultatet.





















0 kommentarer:

Skicka en kommentar