fredag 3 september 2010

Stadsdelen med inlines



















Ja, lite Paintproblem här och jag orkar inte fixa det idag så bilden och texten får ha ett kyskhetsavstånd till varandra idag. Beklagar detta. På bilden ovan kan ni se hur jag åkte inlines genom Fålhagen. Jag upptäckte att Hjalmar Branting-gatan är en underbar gata för inlinesåkare. Det är inte bara att man lagt ny asfalt där utan jag har även upptäckt det underbara med farthinder! Man tar sats, är uppe i ungefär 40km/h och så hoppar man där! Underbar känsla och hoppar man tillräckligt högt så kan man göra backhoppslandningar. Farthindren på Hjalmar Branting är av rätt höjd så man flyger riktigt fint med inlines. Dessutom så är gatan relativt lugn just här, farthindren finns alldeles intill Österängs IP. Efter att jag undersökt de underbara vägarna djupt inne i Fålhagen (t.ex. Solrosgatan, Vildrosgatan, Rimbogatan och Lyckan osv.) var det dags att gå hem igen och fortsätta äta choklad. Ja, det var 750g choklad som fick mig att överhuvudtaget gå ut och äka inlines :). Just det, att åka inlines genom stadsdelen är ett jättebra sätt att lära känna sin stadsdel väldigt snabbt och effektivt! Kanske någonting för stressade fålhagenbor :). Jag har åtminstone lärt mig att Majgatan är en väldigt kort gata.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar