onsdag 8 september 2010

Idrottsanläggningarna i Fålhagen


















Det pratas så mycket om var den nya arenan ska ligga någonstans att glömmer nästan bort de möjligheterna man har här i Fålhagen. Jag har markerat på kartan de två viktigaste platserna för oss som idrottar här i Fålhagen och kanske för främmande som ska försöka hitta dem. Om man kommer utifrån eller från någon annan stadsdel och med bil så är det enklast att alltid ta sig till gamla E4an eller Tycho Hedéns väg som den också heter. Kommer man från Stockholmshållet så svänger man till vänster vid trafikljusen där det står Fålhagen, alternativt att man hinner se museijärnvägsspåret. Tar man vänster där så kommer man till Fålhagens IP utan problem. På Fålhagens IP kan man springa på ett spår som är ungefär 1,2km långt med en liten kulle mitt i. På vintrarna har jag sett folk åka skidor där också men för det ändamålet finns det bättre anläggningar. Om man inte vill springa så går det utmärkt att gå längst spåret både med eller utan stavar. På Fålhagens IP spelas även korpfotboll och ungdomsfotboll. På vintrarna passar Fålhagens IP utmärkt till skridskoåkning.

Till Österängens IP kommer lättast genom att också åka längst Tycho Hedéns väg och om man kommer från Stockholms håll så är det bra om man svänger till vänster vid fyrmackskorsningen. Man ser även Willy:s till vänster. Kommer man dit så hittar man alltid till Österängens IP. Här spelar Uppsala 86ers många av sina hemmamatcher. Det går även att springa runt planen och jag har för mig att jag mätt rundan till runt 400m men jag kan minnas fel. Underlaget är inte det bästa för löpning men det går att springa där och rätt så fort också :).

0 kommentarer:

Skicka en kommentar