söndag 20 maj 2012

3 arbetstillfällen på Almtunaskolan

Det är en hemsk fördom att lärare skulle dricka kaffe mest hela dagarna och däremellan ha man olika lovdagar som gör att själva undervisningen blir lidade och eleverna inte lär sig någonting i skolan. Kunskap är så mycket mer än bara fakta. Kunskap är att tänka rätt. Jag tycker att  viktigare än råkunskap är att man lyckas uppmuntra elevernas nyfikenhet att själva lära sig relevanta saker. Jag har nyligen läst några intressanta engelska uppsatser som får en verkligen tänka på hur små detaljer, att man ser någon i sin vardag kan vara oerhört värdefulla för individen. Det är väldigt lätt att glömma bort den delen av läraryrket när man känner sig stressad.

Nu från det allmänna babblandet till saken. Det finns tre stycken lediga jobb på Almtunaskolan med start i höst. Om du är utbildad lärare 1-6, förskolelärare eller fritidspedagog så tycker jag att du ska skicka in din ansökan. Det ska du göra idag eftersom det är sista ansökningsdag idag:

Fritidspedagog:
http://uppsala.powerinit.com/Data/jp/Public/JobPosition.aspx?Id=15047

Förskolelärare:
http://uppsala.powerinit.com/Data/jp/Public/JobPosition.aspx?Id=15049

Lärare 1-6:
http://uppsala.powerinit.com/Data/jp/Public/JobPosition.aspx?Id=15046

Eftersom jag är själv en utbildad, och inom kort legitimerad lärare, så vill jag att endast personer med relevant utbildning söker dessa jobb för annars kommer lärarlönerna aldrig att höjas ordentligt. Så länge mannen på gatan kan hoppa in och vikariera och jobba som lärare så har vi ett rejält yrkesproblem.






0 kommentarer:

Skicka en kommentar