lördag 5 maj 2012

Trafikljusen i en korsning...


Korsningen Strandbodkilen och Väderkvarnsgatan är just nu en besvärlig korsning för fotgängare. Oavsett hur eller vad man trycker för att få grönt så har jag bara lyckats få grönt för cyklister, trots att jag varit fotgängare. Mycket skumt. Det är lite läskigt att ta sig över när man börjat gå över vägen med grönt ljus för cyklister och så blir det rött helt plötsligt. Intressant. Bilisterna undrar säkerligen också vad stackars fotgängare håller på med. Jag bara väntar på någon bilist ska tuta när jag går över Väderkvarnsgatan. Nej, är det någonting fel med trafikljusen i korsningen eller är detta en användarrelaterad fråga?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej. Maila: fel.gatapark@uppsala.se och gör en felanmälan så kollar dom på det. Kan vara vara ett injusterings fel eftersom anläggingen är så ny. Mvh Uppsala Kommun

Juuso sa...

Ok, tack för adressen. Jag ska bara gå dit och testa det hela en gång till så att det inte visar sig vara användarrelatat :). Tack!

Anonym sa...

Det stämmer. Har också problem med de trafikljusen.

När vi ändå pratar om trafikljus så kan man ju undra när trafikljusen nere vid rondellen på Strandbodgatan ska börja fungera.

Skicka en kommentar