tisdag 8 maj 2012

Loppisen på Vaksala torg


Varje lördag under sommarhalvåret är Vaksala torg helt fullt av loppisstånd. Det kommer massor av människor som strosar runt bland stånden i hopp om att fynda. Nu har vi själva provat att sälja saker där. Vi sålde både våra och några kompisars saker, en blandning mellan prydnadssaker, kökssaker, kläder och böcker. Det var kul, men man lärde sig mycket som man borde tänka på till nästa gång också, så jag tänkte dela med mig av våra erfarenheter om ni själva vill delta i loppisen:

- Kom tidigt för att få en plats, vi kom ca kl 9 och fick nog den allra sista platsen
- Bilen ska vara urpackad och bortkörd från torget senast kl 9, annars får man böter (jag hann dock fly från P-vakten ändå).
- Man ska betala 190 kr för sin plats i automaten som finns nära Musikens hus.
- Var beredd på att vissa människor kommer att slänga sig över dina saker redan innan du har hunnit packa upp dem, för att fynda innan någon annan hinner dit. Var beredd på att vara hård mot dem om du vill kunna packa upp i fred. Och tro inte att jag överdriver, tänk istället att det är ca 10 ggr värre än det låter som.
- Ta med en stol, det är jobbigt att stå hela dagen
- Kläder, böcker, och cd-skivor är jättesvårt att sälja

Lycka till :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ska sälja första gången på Vaksala torg imorgon :D tack så hemskt mycket för tipsen!

Juuso sa...

Det var så lite så. Hoppas att det gick :). Det är faktiskt ganska kul att stå där och sälja saker. Om det är bra väder förstås.

Skicka en kommentar