tisdag 29 maj 2012

Springa i Fålhagen


Äntligen har jag hittat en trevlig löprunda runt hela Fålhagen. Sträckan blir mellan 8,6 och 9 km beroende på hur man springer. Mycket av löpningen sker på mjukt underlag vilket är jätteskönt. Jag startar i korsningen Väderkvarnsgatan och Ymergatan. Det är där du ser den gröna playknappen. Först springer jag i Frodeparken och därifrån vidare till Fålhagens IP där det blir 1,5 varv runt stigen innan det är dags att ta sig till Hammarbygatan. Runt Gungstagatan och backarna  och rakt in i skogen och sedan längst en "stig" mellan husen och gamla E4an. Därefter springer jag in i kolonniområdet och därifrån vidare till Österängs IP. Jag springer genom skolgården. Den här rundan har härlig känsla av terränglöpning mitt i Fålhagen.  Ett varv runt IP och sedan rakt ner mot Vaksala torg. Om man vill så kan man därefter springa på perrongen, ner till Strandbokilen och sedan tillbaka samma väg som man började resan på. Det är en underbar naturresa runt Fålhagen. 

Mitt i Fålhagen har börjat drömma om ett marathonlopp i Istanbul men måste komma igång med träningen för ett marathonlopp är ingenting man springer utan att ha tränat. Inte om man planerat att springa fler gånger :). Är du intresserad av att springa tillsammans med mig så kan du väl mail mig på mittifalhagen@gmail.com. Jag ska springa rundan på bilden varje måndag kl. 18 hela juni med start den 4 juni.























2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul! Det var precis detta som jag letade efter :)

Juuso sa...

Bra! Det kommer fler inlägg om detta i juli. Det är lite svårt att hitta rundor i Fålhagen, särskilt om man inte vill springa på asfalt så juliinläggen handlar om löpning utanför Fålhagen :).

Skicka en kommentar