lördag 12 maj 2012

Katedralputs och inlines

Nu när man lyckats befria stora delar av Fålhagen och Uppsala från grus, är det dags att skriva ett inlinesinlägg. Jag har tidigare berömt Hjalmar Brantingsgatan för dess asfalt och farthinderhopp :). Förra året skrev jag även hur otroligt bra betongen var utanför UKK på Vaksala torgs sida inlinesåkning! Underbart att glida fram där och där kan man faktiskt allt som oftast glida utan att bli störd. Det finns ingenting mer störande än att åka baklänges och upptäcka att det kommer en bil eller en förvirrad fotgängare som man mer stor sannolikhet kommer att krocka med om man inte vidtar väjningsåtgärder?Vid UKK kan man glida i fred. Det är jätteskönt! Dessutom speglas åkningen från glasväggarna så att man kan se hur ens åkning ser ut i IRL. Det är bra för annars har man ingen aning om det hela. Den 29 april gled jag utanför UKK och upptäckte en massa människor där inne som höll på att montera en scen. De måste ha blivit lika överraskade som jag. Man glider relativt nära glasväggen när man kör i hög fart. En varning: Kör inte för nära för då kommer du att krocka med småljusen på marken.

Ett annat ställe som jag gillar att åka på är fontänen vid Resecentrum! Där är betongen otroligt glidvänlig och man kan åka runt fontänen. Det är superroligt.

När jag var på ett dop för några veckor sen så började en person prata om putsen/betongen i gamla kyrkor och hur det behövs specialkunskap för att lyckas med att göra putsen hållbar, så att den inte rasar ner på kyrkobesökare. Det var då jag hörde att putsen också är väldigt len. Det är därför jag döpt betongen utanför UKK och Resecentrum för katedralputs för det är helt underbart inlinesvänligt där. Mer sånt åt inlinesåkare!


0 kommentarer:

Skicka en kommentar