söndag 27 maj 2012

Nya skyltar för cyklister



Tekniska problem med bilden. Det mesta har blivit bättre på Blogger men jag har haft problem med ladda upp bilder. Det är tråkigt för en blogg behöver ju en eller fler bilder för annars blir det tråkigt. Det här inlägget skulle ha haft en bild på de nya cykelskyltarna som kommunen placerat ut även i Fålhagen. Tyvärr så är den bilden spårlöst borta i sajberrymden. Det tycker jag är inte jättebra!

Jag har lärt mig att det är över en kilometer till centrum från Fålhagens IP. UNT skrev en hel artikel om de nya skyltarna och nu är väl utmaningen att vi ska följa dem, både vi som bor i Fålhagen och de som bara ska cykla genom Uppsalas trevligaste stadsdel. Det är inte lätt att vara cyklist i Uppsala för man tvingas ofta dela vägbanor med bilister. I Fålhagen är korsningen Vaksalagatan och Väderkvarnsgatan livsfarlig för cyklister. Ändå väljer folk att cykla där. Varför lockar inte de befintliga cykelvägarna oss till dem? Det är en svår fråga och jag har nog inget svar på det. Vad ni än gör så cykla försiktigt och ha på er hjälmen.


Artikeln och kommentarerna hittar du här:
http://www.unt.se/uppsala/uppsala-satsar-pa-cykeltrafiken-1753521.aspx

0 kommentarer:

Skicka en kommentar