torsdag 4 juli 2013

Dagen efter Def Leppard-konserten...

...ser sig Vaksala torg återigen likt ut, bortsett från några lastbilar som håller på att plocka undan den sista scentekniken och kravallstaketen. Igår såg det lite annorlunda ut, med en stor scen, öltält och höga plank runtomkring så att obetalande personer inte skulle kunna se konserten. Det fanns dock en del folk (mest äldre kvinnor faktiskt när jag gick förbi!) som stod på busshållplatsbänkarna för att se över planket :).

Enligt UNT var Def Leppards spelning mycket lyckad, och folk kom långväga ifrån för att se den. Det lät på tjuten och visslingarna som hördes ända hem till oss att konserten var lyckad. Däremot hördes inte musiken lika bra som jag hade trott eftersom scenen var vänd mot Höganäs istället för Fålhagen. Så jag kunde inte sitta på balkongen och njuta av konserten, det var synd :(.

Istället gick jag ner till torget för att fota uppståndelsen. Så då kanske ni undrar varför jag inte kan uppvisa något foto? Jo, precis när jag tog upp mobilen och skulle fota så stötte jag på ett gäng killar som jag känner som stod strandsatta utanför konserten, för deras kompis som hade biljetterna var spårlöst försvunnen. Så eftersom jag var den enda som hade en bil gick vi hem till oss och hämtade bilen och letade upp killen. Slutet gott, allting gott, men några foton blev det inte :).

0 kommentarer:

Skicka en kommentar