söndag 14 juli 2013

Frihetsserien med start imorgon


Sommarserien med korta essäer om frihet kör igång idag elller egentligen blir det väl imorgon för dagens inlägg är ju bara en inledning till det hela. En del av det jag skriver kanske inte du räknar som en frihet men för mig kan det mesta klassas som någon form av frihet och bristen på det är då någon form av ofrihet. Några av mina frihetsdiskussioner kan kanske uppfattas som kontroversiella. Om du inte tycker som jag så önskar jag att du uttrycker dig vårdat och med fokus på att diskutera frågan i inlägget. Jag har faktiskt inte alltid rätt. Texterna är skrivna under vintern och våren 2013 när specifika frågor var aktuella. Frihetsfrågan är alltid aktuell, men jag skriver ju utifrån ett antal konkreta fenomen.

Tidigare sommarserier har handlat om Gunnar Leches arbete i Fålhagen och förra sommaren skrev jag en mininovell om brott i Fålhagen. I sommar får det bli texter om frihet, vad passar bättre än att skriva om frihet och fred när EU fick Nobels fredpris. Det var en högoddsare i klass med att Finland skulle vinna Eurovision Song Contest, men sånt har hänt. Årets sommarserie tar dig utanför Fålhagen och kan uppfattas som politisk. Jag tar gärna emot kritik och beröm på bloggens emailadress: mittifalhagen@gmail.com

Just det, ha en trevlig och fri sommar! 





0 kommentarer:

Skicka en kommentar