torsdag 14 juli 2011

Leche i Fålhagen del 10















De fyrkantiga lådorna på Vildrosgatan är ett minneblott för nu har vi anlett till Lyckan. Det är ett häftigt namn. Lyckan. Kan livet bli bättre? Var bor du? I Lyckan :). Det är nästan samma känsla när jag känner att jag skulle vilja kunna säga att jag bor i Ölsta :). Kan man ana framtida Svensson och Svensson-boende här. Ytterdörrarna är jättenära varandra. I ett fyrkantigt hus har man sina ytterdörrar på var sin sida men här möter man sin granne flera gånger om dagen. Ja, så fort man ska in eller ut. Ju närmare man bor sin granne, desto mer måste man ta hänsyn till dem :). Eller som Nils Ferlin skrev "Man dansar däruppe ... Då slår det mig plötsligt att taket, mitt tak, är en annans golv". Söker du lycka? Ta en promenad till Lyckan, beskåda lite ugglor och alla dessa lechehus. Finns det någonting roligare att göra en kväll här i Fålhagen?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar