lördag 9 juli 2011

Lennakattens bro på plats!



Jag läste i UNT att Lennakattens bro nu är på plats i Fålhagen. Den lyftes på plats under natten till torsdagen, och går över Strandbodkilen. Jag har inte kunnat beskåda bron live än, men på bilden reagerar jag på att den ser lite låg ut?? Budskapet den ger är typ "ducka, du anländer till Fålhagen".

Jag råkade förresten gå in på Sveriges radios hemsida och läsa deras artikel om bron. Där stod det något kryptiskt om att det nya spåret kommer att leda till totalt sju bommar vid Stationsgatan?! Om någon förstår hur och varför det är nödvändigt, så berätta gärna för mig :). Jag hinner nämligen inte sätta mig in i saken just nu, men det låter krångligt? Skulle vi inte försöka undvika bommar i stan?

2 kommentarer:

Juuso sa...

Ibland är jag lite seg! Jag förstod inte varför man satt upp sådana där maxhöjd-skyltar här.

Scribo sa...

Jag var och tittade på bron. Personligen tycker jag inte att den är så vacker. Man kunde ha gjort den betydlig mer gracil.

7 bommar låter mycket men om det blir 4 st vid stationsgatan (två par som fälls mot varandra på var sida om järnvägen) så skall man nog kunna klämma in tre vid någon övergång. /Scribo

Skicka en kommentar