söndag 24 juli 2011

Lennakatten och den nya bron















Eftersom jag inte haft tid att springa på sistone har jag ägnat mig åt att ta lugnande promenader i vår vackra stadsdel. En kväll så hade jag vägarna förbi den nya bron som byggts så att lennakatten kan ta sig över Strandbokilen utan problem. Bron är redan på plats men man har inte satt fast bultarna än. Intressant. På bilden ovan ser det även ut som om att någon ska laga mat för det ser ut att vara såna där matlådor som man lagt bron på. Jag hoppas att jag har fel :). Jag hoppas att man skruvar fast allting innan trafiken kör i gång för man vill inte åka på en bron som har en skruv lös.

1 kommentarer:

Scribo sa...

Nä man får hoppas att de drar åt skruvarna ordentligt :)

Det var för övrigt väldigt intressanta bilder. Jag har aldrig tänkt på hur man konstruerar brofästen där man tillåter bron att röra på sig. Inte så mycket i sidled men den bör klara några varma sommardagar då metallen expanderar.

Skicka en kommentar