torsdag 28 juli 2011

Musikens hus och svängdörrar















Mitt i Fålhagen har ett problem som andas semester på långa vägar. Jag har tappat bort min digitalkamera och så har jag bara vinterbilder på Vaksala torg på den här datorn och eftersom jag har semester så tänker inte jag göra någonting åt just nu. Detta ska jag dock försöka åtgärda så fort semestern är slut. Ungefär lika seg har jag varit med att rapportera om att man nu byter eller kanske redan har bytt svängdörrarna till Musikens hus. När jag passerade där här om dagen och såg byggarbetet så trodde jag att det handlade om att man ville ha värmeslingor precis vid utgångarna men så var alltså inte fallet. Man ska alltså byta svängdörrarna eftersom de inte klarar av mängden människor som ska ut när föreställningar slutar på Musikens hus. Ni vet, fenomenet som är känt från "nu tömmer vi flygplanet och alla ska ut samtidigt" eller "nu ska alla ut ur färjan samtidigt". Det är lite kul att man säger att svängdörrarna fungerar utmärkt i vanliga mataffärer men att de inte klarar av mängden människor som ska ut från Musikens hus. Jag vet personligen ingenting jobbigare än att ta mig genom svängdörrarna.

Jag läste om detta i UNT. Dörrbytet kostar tydligen 4,6 miljoner och ska på sikt bli billigare än att hela tiden reparera dörrarna. Jag ser framemot välfungerande dörrar :).

0 kommentarer:

Skicka en kommentar