torsdag 7 juli 2011

Lennakatten i sommar















http://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%85nglok


Jag var ute på Fålhagens IP och sprang lite för några dagar sen och trodde att byggnaden på Fålhagens IP börjat brinna. Sedan trodde jag att loket på lennakatten fattat eld. Men det var lugnt. Högsäsongen för lennakatten har börjat och det betyder att ångloket och rälsbussen kommer att åka relativt ofta från Uppsala Ö till Faringe. Det var bara ånga från loket jag såg.

Jag tycker att alla fålhagenbor ska testa åka med detta kulturarv. Man måste dock planera sin tågresa noga så att man bara åker ånglok om det är det som är meningen eftersom man kan välja åka rälsbuss också. Ännu coolare är att man kan faktiskt ta lennakatten till Fjällnora eftersom det finns en anslutningsbuss från hållplatsen till Fjällnora. Det är supercoolt. Nu behöver man inte ta bilen eller bussen (och sedan gå till Fjällnora) utan man kan vara naturvän och miljövänlig samtidigt. Jag måste erkänna en sak: Trots att jag i princip bor på spåret så har jag inte åkt lennakatten än men i sommar ska jag göra det. Man är inte en äkta fålhagenbo om man inte har åkt lennakatten. Så är det. Här är länken till tidtabellen:
http://www.ulj.se/res-med-oss/tidtabeller.html

0 kommentarer:

Skicka en kommentar