torsdag 11 augusti 2011

Det regnade i Fålhagen















När man bor i Fålhagen och jobbar i stan så tror man att det inte spelar någon roll vad man har för kläder på sig när man ska till jobbet. En arbetsdag är en ganska lång och vädret hinner ändras under en vanlig arbetsdag. Det upptäckte jag igår. Jag hade behövt en båt för att ta mig hem. Självklart hade jag inte någon jacka eller ens ett paraply med mig till jobbet. Det var faktiskt jättesynd om mig när jag då skulle hemåt runt kl.16. Usch! Det var länge sen som det regnade så här mycket i stan och oftast får man läsa om översvämningar i Luthagen men idag var det nog översvämningar över allt i stan. Jag kör bil direkt efter jobbet och det var verkligen vatten över allt. Det som imponerade mig mitt i alltihop var att trafikljusen fortsatte att fungera hela tiden. Det kändes bra. Denna note skrev jag för att komma ihåg dagen då det regnade väldigt mycket i Uppsala. Har någon en uppfattning, gissning eller fakta om hur mycket det regnade här idag? Först regnar det inte alls på länge och så kommer det jättemycket på en gång. Vad kan det vara tecken på?

Regn brukar jag tolka som tecken på att hösten är på väg in. Ett annat tecken på det är att man åter börjat jobba och så har kvällarna blivit mörkare. Redan vid kl. 21.30 är det mörkt ute. En sak som talar emot att hösten är på intåg är att kaninen inte börjat byta päls. Men det kommer. Hösten också.




0 kommentarer:

Skicka en kommentar