söndag 21 augusti 2011

Uppsala 86ers tar framtiden i egna händer















Mitt i Fålhagen satt kvar bara under första halvleken eftersom jag skulle cykla fram och tillbaks till Enköping. På vägen mot Enköping blev jag omkörd av Västerås spelarbuss och tyckte att de var väldigt tidiga. Tyvärr så var jag tvungen att avbryta hemresan i Örsundsbro när knäet inte längre tålde uppförsbackar. Jag var ett knä kort och att cykla 25 km var inte ett alternativ och då är det tur att det finns UL-bussar! Västerås var mer än ett knä kort när de spelade mot Uppsala 86ers idag. Jag tror jag räknade att de hade fyra avbytare sammanlagt och med så få män går det inte att spela mot Uppsala 86ers som öste på med hela rostern. Det fungerar inte på denna nivå när Uppsala 86ers har seriösa ambitioner att ta SM-guld om några år. Nu har Uppsala 86ers fortsättningen helt i egna händer. Mitt i Fålhagen funderar seriöst på att åka upp till Gävle för att se divisionsfinalen.

Det måste ha hänt någonting väldigt skumt under andra halvleken. Någonting skummare än en skummande fontän. Jag misstänker att fontänen utsätts för studentnollningar eftersom jag vill minnas att detta hände även förra året. Nåväl, hur som helst, eftersom jag inte kunde se hela matchen så surfade jag in på SAFF:s hemsida för att kolla hur matchen slutade. Det stod 53-6 när halvleksvilan börjaden. Därför blev jag väldigt överraskad när jag såg att Uppsala 86ers vann med 60-0. Undrar om Västerås gav upp matchen under andra halvleken eller har man skrivit fel på SAFF:s hemsida. Jag kan tänka mig att det skulle ha varit tufft att spela med endast fyra avbytare. Någon som vet vad som hände?


3 kommentarer:

Juuso sa...

Såg nu på UNT:s hemsida att Uppsala vann med 60-6. Måste stå fel på SAFF:s hemsida...

Anonym sa...

Verkar som en schyst blogg. Kul med lite info om vad som händer i området!

Juuso sa...

Tack tack! Vi försöker skriva om allt möjligt.

Skicka en kommentar