lördag 20 augusti 2011

Gunilla Lindberg har gått ur tiden




















Det är jättetråkigt att Gunilla Lindberg nu gått ur tiden för jag förknippar henne så starkt med just tiden. I våra kvarter-serien är någonting som jag som bloggare bläddrat i relativt ofta. Om man går till närmaste bokhandeln och tittar genom vad som skrivits om Uppsala så är Gunilla Lindberg faktiskt väldigt tongivande. Dessutom har jag fått många anledningar till att dra på smilbandet när jag läst hennes kåserier i UNT genom åren. Ja, jag gillar ju själv kåserier och alla former av vardagsobservationer och så naturligtvis den lilla storstaden Uppsala.

Inget shampo kommer att kunna tvätta bort de avtryck Gunilla lämnade efter sig. Precis som Uppsala siluetten kommer Gunilla att finnas kvar i staden och påminna oss om att titta runt vår underbara stad.

http://www.unt.se/kultur/gunilla-lindberg-1934-2011-1431591.aspx

0 kommentarer:

Skicka en kommentar