fredag 5 augusti 2011

Supa vid Resecentrum















Ibland säger en bild mer än tusen ord och jag är dessutom en mästare på att hitta på vad som kan ha hänt här. Jag gissar att fem personer haft en liten förfest i Fålhagen. Vad man dricker säger så mycket om vilka som suttit här. Det är fem yngre personer som suttit här och haft det trevligt. Utifrån det jag ser här kan jag konstatera att det med stor sannolikhet handlar om fyra unga killar och en tjej. Eftersom ungdomarna är väldigt mån om att dricka det som könsförväntas av dem så är det därför jag gissar att könsfördelningen varit sådan. I äkta C.S.I. stil kan man sedan vidare gissa sig fram till att tjejen med Smirnoff Ice och killen med Lapin Kulta närmast Smirnoff Ice tycker om varandra. Kanske har de hånglat med varandra. De två killarna närmast paret har ungdomshängt i bakgrunden när Miss Smirnoff occh Herr Lapin Kulta kramat varandra så där ungdomligt intensivt. Det är den femte flaskan, den fjärde Lapin Kulta-flaskan som intresserar en människoobservatör som mig allra mest. Varför sitter han så långt ifrån de andra? Drar han sig medvetet undan de andra eller är han utstött, inte riktigt med i gänget? Eller sitter han där och röker en cigarett och vill inte att andra ska dö av passiv rökning. Ungdomligt är också att bara lämna flaskorna kvar i trappan och det är någonting som man inte ser så ofta här i Fålhagen, nämligen att folk inte skulle städa efter sig.
Ja, kanske har jag livlig fantasi men jag gillar att se detaljer. Har du en alternativ förklaring? Med detta inlägg önskar jag alla i Fålhagen trevlig helg :).

0 kommentarer:

Skicka en kommentar