måndag 8 augusti 2011

Klotter på Lennakattens bro















UNT skrev för en vecka sedan om hur någon eller några redan hunnit klottra på den nya bron som lennakatten ska åka på. Med tanke på att man inte lyckats rita någonting snyggt utan bara klottrat så förstår jag inte poängen med personens/personernas klottrande. Det finns ju de som klottrar för att uttrycka politiska åsikter och sedan finns det de som klottrar därför de vill rita någonting snyggt som alla kan titta på. Lennakattsklottrarna tillhör inte någon av grupperna. Däremot är de nog väldigt duktiga på att klättra, om de nu inte har ålat upp dit för att rita lite bokstäver. Patetiskt och förfulande är det i vilket fall som helst. Jag kan inte förstå poängen med det hela. Det är lite annorlunda när man åker till Berlin och ser på frihetsklotter på berlinmuren. Det vore nåt. Eller att man ritar någonting annat politiskt. Snälla klottrare, låt bli att förfula vår fina stad och stadsdel.

Jag hittade den här underbara statyn utanför Skatteverket. Det påminde mig om att mina skattepengar går till sanering av klotter. Så låt bli, era klottergrisar! Jag har redan betalat för bron och vill inte betala för saneringen av den.
















Jag cyklade runt de flesta hittaut.nu-kontrollerna och vid kontroll nummer 55 hittade jag någonting intressant. Alla vi som bor i Uppsala har sett SRC klottrat någonstans i stan. Vid kontroll nummer 55 hade någon skrivit F-word + SRC. Pågår det klotterkrig i Uppsala eller varför uttrycker man sig så tydligt på ett ställe ute i skogen nära Gottsunda. Jag avslutar med lite länkar. Den första länken är till någon sidan där man kan se klotter som personerna gjort. SRC är med:
http://www.upptown.eu.org/upload/search.php?Surl=on&Ssort=id+DESC&Country=0&SearchFor=Uppsala&display=on&NumThumbs=50&submit=Search&Scat=0

Så här borde man göra med alla klottrare:
http://www.unt.se/uppsala/boter-for-klotter-vid-slottet-och-domkyrkan-1414670-default.aspx

0 kommentarer:

Skicka en kommentar