torsdag 18 augusti 2011

En katt i Fålhagen















Ibland är det dags för ett lite lugnare inlägg om någonting om livet här i Fålhagen. Den här katten tittade konstigt på mig när jag gick hemåt efter en underbar helg i Leksand. Katten hade nog legat på det varma plåttaket ett tag för den såg så hemmatam ut där. Den såg så väldigt utvilad ut i stark kontrast för det min kropp måste ha signalerat. Jag hade cyklat till Leksand med min mountainbike natten innan mitt möte med katten. Ja, jag har nog inte alla mumin i dalen och det måste katten också ha sett. Jag hade varit vaken 42 timmar i sträck, jobbat en hel dag, sen cyklat till Leksand genom natten och förmiddagen och två timmar efter ankomsten börjat festa. Katten måste ha tyckt att jag såg ut som en skabbig räv :).

1 kommentarer:

E sa...

Angående katter i fålhagen så måste min mammas katt varit en av de mer välkända i området. Han gick varje dag till cykelbanan vid s:t göransgatan-fålhagsleden och spenderade större delen av dagen med att hälsa på människor till och från jobbet/skolan. Om ni är intresserade av att skriva om honom så maila mig på esile_@hotmail.com, tyvärr gick han bort alldeles nyligen och det är nog många fålhagenbor som undrar vart han har tagit vägen. :(

Skicka en kommentar