tisdag 8 november 2011

Cykelparkering vid stationen






















Snart är stationsområdet färdigbyggt och då hoppas jag på att man tänkt på alla cyklister som mer än gärna skulle vilja lämna sina cyklar kvar på Fålhagensidan av spåret. Jag minns hur man ett tag pratade om ett parkeringshus för cyklar. Den idén försvann någonstans och har inte dykt upp igen. Varför vet jag inte. Mitt i Fålhagen är alltid ute efter att se kreativa lösningar på saker och på bilden ser ni en parkeringslösning från Amsterdam, staden som är känd för sina cyklar och en del andra saker. Cyklisten är kungen i Amsterdam. Jag hoppas att man inte glömmer cyklisterna i Uppsala Ge oss rejält med parkeringsplatser på Fålhagensidan av spåret. Tack!





Tycker man att det är svårt att hitta sin cykel så gäller det att ha en cykel som sticker ut. Så som den här cykeln i Amsterdam. Ett annat sätt att underlätta det för alla cyklande fålhagenbor och uppsalabor vore förstås att göra cykelparkeringarna lika organiserade som Claes Ohlson-affärerna där man hittar vad som helst hur lätt som helst. Bokstav + siffra = busenkelt. Det borde Uppsala bjuda oss cyklande fålhagenbor på som då och då måste lämna våra cyklar vid stationen










0 kommentarer:

Skicka en kommentar