torsdag 24 november 2011

Fålhagens snabbaste rondell















Nu när Strandbokilen har öppnats för biltrafik så har jag analyserat trafiken kring rondellen ovan. Jag kom att tänka på att jag kanske fotat Fålhagens enda rondell. Kan det vara så? Då är det inte så konstigt att jag utsåg rondellen till Fålhagens snabbaste. Varför har inte Fålhagen fler rondeller? Jag förutspår att man kommer att köra väldigt fort runt den här rondellen. En bekant brukar säga att rondeller är väldigt bra alkometrar som man bygger till utkanterna av stan. Är man så berusad att man missar en rondell så är det inte läge för att fortsätta köra. En annan viktig funktion som rondeller tenderar ha är att man testar hur aktivt bilisten framför sitt fordon. Eller hur länge sen det var bilisten körde senast.

Eftersom jag tror att rondellen är Fålhagens snabbaste så kunde jag inte låta bli att bifoga en intressant nyhet som jag läste i Enköpings Posten för inte så länge sen. Kanske är jag negativ men jag har lite åsikter om hur folk använder sina körriktningsvisare. Det är inte vansinnigt ofta man ser folk använda dem när de ska lämna rondellen. Men vad är det för fel på personen som snor en blinker? Hursomhelst, kör försiktigt i Fålhagens snabbaste rondell. Och använd dina körriktningsvisare när du tänker lämna rondellen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar