tisdag 1 november 2011

November i Frodeparken















Ett tecken på att det snart är vinter är att man måste ta sina kvällspromenader mycket tidigare. Särskilt nu när vi har vintertid, även här i Fålhagen. När hösten kommer så faller löven på marken och på spåren. Kanske ville lokföraren i Malmö vara säker på att komma fram i tid för han åkte iväg med tåget en timme före resenärerna. Antigen så ville han komma fram i tid oavsett lövförhållanden eller så hade han bara glömt vrida tillbaka klockan en timme. Resenärerna må ha varit överraskade för de hade nog bara önskat sig att tåget gått i tid och inte i förtid. I vilket fall som helst så är det väldigt vackert med träd och gula löv när de täcker marken. Det är så vackert. Vi har massor med träd här i Fålhagen och samtidigt har vi väldigt få parker. På bilden ovan kan ni se en sällsynt kombination av det hela. Jag hoppas att man inte hugger ner de här träden. Träden vid hotellbygget fälldes väldigt obemärkt och snabbt när byggföretaget behövde plats för sina baracker. Snälla, vad ni än gör så spara de här träden mot spåret! Hösten är här och vintern är på intåg. Jag är optimist och vill tro att kommunen och byggföretaget också vill spara träden men jag har även lärt mig att ibland ändras besluten i X2000-fart. Jag ska hålla koll på träden för den här parken är viktig för mig.

Jag tycker att hösten är den vackraste årstiden i Fålhagen med alla möjliga färger. De flesta träden har nu börjat inse att vintern snart är här, men än kämpar vissa träd emot så som på bilden här nedan. Vem är optimist och vem är pessimist?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar