söndag 6 november 2011

Skolgården och genusperspektiv















Nej, vildsvinen har inte tagit över stadsdelen. Här har Mitt i Fålhagen tagit sig till områden där vi inte vistas i vanliga fall och vi är helt oskyldiga till spårbildningen på marken. Vi skulle bara ta en genväg över en skolgård. Det var mycket lera där och man ser att den här skolgården används flitigt. Det är bra för här finns med mycket gräsmatta för barnen att leka på. Här spelar man antagligen fotboll i lera. Stackars lokalvårdarna på skolorna :). I bakgrunden kan ni se ett av Fålhagens snyggaste hus. Jag gillar de många fönstren.

När jag stod här på skolgården och jag föreställde mig hur många blivande fotbollsspelare stått här på gården. I bakgrunden såg jag sedan den rosa lekstugan. Jag hoppas att man blandar friskt här så att även pojkarna leker i den rosa lekstugan och att flickorna spelar fotboll.


2 kommentarer:

Anonym sa...

att "fålhagens snyggaste hus" inte följer bygglovet och är byggt av sönerna till byggnadsnämndens ordförande är ju lite kuriosa...

Juuso sa...

Intressant. Jag blir ju lite nyfiken på på vilket sätt man inte följt bygglovet och om jag kan läsa mer om det någonstans. Det går alldeles utmärkt att maila mig på mittifalhagen@gmail.com

Skicka en kommentar