onsdag 23 november 2011

Frodetrappan och krockar















Det jobbas hårt runt området som jag döpt till Frodetrappan. Här kommer man att kunna cykla och gå inom kort. Att man redan idag kan ta sig ner till stationen gör att det känns som om att man bor jättenära stationen! Jag tror att många andra också upptäckt att Fålhagen och Frodetrappan ligger nära stationen för jag tycker mig ha sett en tendens för bilar att stanna i korsningen Salagatan och Frodegatan för att man vill skjutsa en kompis eller sin partner till tåget. Jag hoppas att Vaksalagatan, Salagatan eller Frodegatan inte blir lika populär som Kungsgatan.

En annan intressant detalj med arbetet kring trappan är att om man inte vill vara vänlig och leda sin cykel genom den blåa tunneln så ska man inte cykla där kl. 6.35 för det är då alla byggnadsarbetare väller ut! Varning för krock! Led din cykel då eller hitta en omväg...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar