fredag 11 november 2011

Cykelträngsel i Strandbodkilen















Eftersom jag numera har eget företag har jag haft rätt oregelbundna vanor vad gäller att röra mig i Uppsala. Men idag lyckades jag pricka in nån slags allmän "dags att cykla hem och laga middag"-rusning på cykelbanan längs Strandbodkilen vid ungefär kvart i fem. Jag kom nerifrån Fyrisån på min cykel, och vid trafikljusen vid Kungsgatan kom jag ikapp en stor klunga cyklister. Och när det blev grönt och vi cyklade iväg var det bara centimetrar mellan cyklarna ända tills vi hade cyklat under tågbroarna. Om någon vill träna på att cykla i klunga inför till exempel Vätternrundan så har man ett utmärkt tillfälle här:). Undrar om även cykeltrafiken har ökat sedan Strandbodkilen öppnade för biltrafik? Det verkar i alla fall vara väldigt mycket av både cyklar och bilar där.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar