lördag 31 mars 2012

Cykelsabotage i Fålhagen!















Doing the omoraliska cykelstölden i Fålhagen...

Natten mellan torsdag och fredag tog någon sig friheten att stjäla mitt cykelhjul. Vilken form av ägandeprincip den personen förespråkar vet jag inte, men det är inte en princip som skiljer på mitt och ditt. Bara för att du tog mitt cykelhjul betyder det inte att det då blev ditt.

Din vardagsstöld drabbade mig ekonomiskt men gagnade dig materiellt. Om du hade snott cykelhjulet av ren fattigdom, hade jag kunnat svälja det, men eftersom hjulet du tog är till för en mountainbike så förutsätter jag att du inte saknar medel. Gjorde du allt av ren snålhet så har jag ingen förståelse för din aktion. Tänker du sälja cykelhjulet så tänkte jag bara påminna dig om att cykelhjulet är rätt så unikt i Sverige! Jag kommer sprida information om din stöld till flera cykelaffärer. Ja, jag har energi till sånt!

Ja, moralparagrafer kunde jag skriva en lång lista om men tyvärr så biter inte de på sådana som du. Du vill ha och då tar du. Det som irriterar mig allra mest att du tar ifrån mig möjligheten att cykla till jobbet. Och varför tog du bara mitt cykelhjul? Det känns personligt!

Idag är det dessutom Earth Hour och då ska man ta ansvar för hela jordklotet! Börja med att låta bli att sno mina cykeldelar. Tack på förhand! Ej kram!

Ovänliga hälsningar,

Juuso


En fråga till cykelsabotören:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar