fredag 9 mars 2012

Is på Vaksala torg - en lösning















I år slapp vi plastisen på Vaksala torg vilket var skönt eftersom den fungerade inte att åka på.
Jag såg en bättre lösning när vi var i Örebro: Man hade spolat ett helt torg mitt i Örebro! Vilken underbar lösning. Istället för att satsa på plastis så hade man använt sig av vatten och minusgrader! Härligt kreativt. Med en sådan lösning skulle även delar av Vaksala torg blivit den perfekta långfärdsskridoisen i stan. Isen hade varit lite naturligt ojämn så som på sjöarna. Alla långfärdsåkare (tror att minst hälften är biologer) kunde åkt mitt i stan och vi andra hade också kunnat njuta av den naturliga isen.

Jag håller på att läsa Anders Pihlblads (mannen som gillar män och åndå råkade ut för ett mediadrev för en puss med Ulrika Schenström även om Ulrika var den som verkligen drabbades) bok om mediadrev och det är rätt så intressant även om jag hade nog velat att han varit lite mer analyserande. I vilket fall som helst så är boken lättsam att läsa och upplyser oss om hur ett mediadrev fungerar. Medierna ger inte upp och inte gör de om heller och sällan är det rättvisa de är ute efter. Anders Pihlblads bok upplyste mig om att Ranelid varit tvungen att operera sina läppar tre gånger eftersom de börjat växa. Att göra om och göra rätt. Det borde man göra med isen på Vaksala torg.

För övrigt så vill jag bara tillägga att det som händer imorgon är inte mediadrev utan mediahysteri! Man får rösta på Ranelid men själv ska jag rösta på Thorsten Flinck.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, du är för skön Juuso // Alle

Skicka en kommentar