onsdag 28 mars 2012

S:t Göransgatan, Liljegatan och Strandbodkilen















Inom loppet av bara några dagar jag har sett flera bilar fullständigt strunta i att S:t Göransgatan slutar i en vändplats nära Coop nära. Bilisterna har börjat köra rakt genom vändplatsen och trots att det är tydligt skyltat som cykelväg så kör bilarna där! Det är inte OK. Antingen så öppnar man gatan för biltrafiken eller så gör man att det inte går att köra bil där. Det vore bra för dem som handlar på Coop nära eller Liljebaren om man vet att man ska se upp för bilar även på cykelvägen. Skärpning!














Sedan vill jag varna för Strandbodkilen efter min bilupplevelse där. Precis när man lämnar rondellen och ska upp mot Fålhagen så är det värsta gropen dit bilen bara sjönk totalt! Akta! Jag hoppas att jag inte fick punktering idag. Usch.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar