fredag 16 mars 2012

Ökade priser men mycket till salu

Enligt mäklarfirmorna ökar nu priserna på både hus och lägenheter i Uppsala igen, efter en liten period av stagnation. Nu är priserna snart ikapp rekordpriserna 2011, så under 2012 kommer vi kanske slå nya rekord. Trots att jag är glad för att värdet på vår lägenhet ökar så tycker jag inte priserna behöver gå upp mer. Snart blir det svårt att ha råd att köpa något i centrala Uppsala (dit jag räknar Fålhagen).

Just nu finns det i alla fall mycket lägenheter ute på Hemnet, och även några villor. Letar ni efter en trea så tycker jag att den här på S:t Göransgatan för 1,85 milj är prisvärd. Den är liten, men den är ju fin och har en öppen spis. Den här trean på Salagatan är superfin, men så kostar den också 2,45 milj (obs budgivning pågår just nu!). Vill man bo lite billigare finns det några treor till salu i Petterslund, den enda nackdelen är att de är från 60-talet, om man tycker det är tråkigt.

Vill man köpa en tvåa finns det många till salu, varav de flesta ligger på omkring 1,5 milj. Det skulle jag säga är prisvärt om det inte är för stort renoveringsbehov. En av dem har ett enormt renoveringsbehov, men jag ska vara snäll och inte peka ut den:). Vill man lyxa till det finns denna supercoola tvåa i Tripolis.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar