fredag 16 mars 2012

Rån, kniv och Vaksalagatan















Knivrånet på Vaksalagatan verkar ha skett på Fålhagensidan av gatan. Jag var ute och åt en hamburgartallrik och därför missade jag dramat. Hade jag varit min vana trogen så hade jag nog suttit på Tilltugg och kunnat se alla utryckningsfordon som måste ha skyndat sig till platsen. Trots ett rån där en person blev knivskuren är Fålhagen en mycket lugn och trevlig stadsdel. Tyvärr så finns det ingen information om hur allvarligt skadad den knivskurna personen är men jag hoppas på att han eller hon snart kan lämna sjukhuset. Sedan måste jag bara ställa frågan, hur mycket kontanter trodde rånaren att man hade i butiken? Det kan inte ha rört sig om stora summor. Akut brist på pengar känns som ett rimligt motiv.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar