lördag 17 mars 2012

Speaker's corner




















Det var länge sen som jag hörde någonting om Speaker's corner på Vaksala torg. Är det någon som vet om det är på G? Jag har för mig att det ska kosta 800 000 kronor så jag vill gärna kunna skriva om det på bloggen :). Jag fotade bilden ovan borta i Örebro. Återigen ett bra exempel på hur Örebro hittat kreativa lösningar! Nu råkar jag ju ha sett hur Uppsalas Speaker's corner kommer att se ut men hade jag kommit på detta tidigare så hade jag skickat in förslaget. Man borde ha nöjt sig med en soffa av sten. Det finns flera fördelar med en sådan Speaker's corner: 1. Det är svårt att göra sin röst hörd liggande i soffan och 2. Ingen skulle prata för länge eftersom soffan skulle vara kall att ligga i. Skulle man prata för länge så skulle man nog till slut likna den goayogande statyn i Örebro.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar