fredag 23 mars 2012

Tiggare på Vaksalagatan




















På bilden ser ni Thomas Creeks Amber Ale som är en mycket god öl. Vaksala torg har länge varit en samlingsplats för Uppsalas alkisar. Däremot har det inte funnits några renodlade tiggare i Fålhagen men i söndags såg jag en på Vaksalagatan, utanför Sivia torg. Jag hoppas att jag slipper aggressiva tiggare i år, åtminstone i biblioteket. Förra året kom rosförsäljarna även in i stadsbiblioteket. Det är inte OK.

Jag brukar köpa Situation Stockholm när jag går förbi resecentrum här i Uppsala. Det är så jag vill stödja dem som har det svårt med livet och samhället. Situation Stockholm är en utmärkt tidning med reportage om olika delar av Stockholm. Det är lite grand som att läsa en stadsdelblogg fast i skrift. Det var jätteintressant att läsa om Konsum i Djursholm.

2 kommentarer:

Eva Berglund sa...

Det är en skam för ett samhälle att det ska finnas tiggare alls!

Malena sa...

Tiggarna tar sig även in på café Karemumma i stadsbibblan och det är som sagt inte ok...

Var på UKK på Marias Montazamis föreläsning här om dagen. Pengarna gick oavkortat till de hemlösa i Uppsala. Det blev över 108 000 kr. Riktigt bra!

Skicka en kommentar