söndag 28 oktober 2012

Gatureklam, cyklar och så vidare

Jag är fortfarande lite fundersam över varför det är relativt lite cykeltrafik just här. Vart har alla cyklar tagit vägen? Eller är inte Fålhagen en cykelgenomfart från andra stadsdelar till resecentrum i den utsträckning som jag trott. Eller har cyklisterna accepterat läget och parkerar precis innan Frodetrappan eller bakom hotellet.

Utanför Coop Konsum saknas det cykelställ men folk parkerar där ändå och blir lappade av parkera schysst-vakterna vilket jag  tycker är bra för vi kan inte ha cyklar precis överallt. Det blir dock lite motsägelsefullt när man tillåter reklamskyltar stå precis där man vill parkera sin cykel. Jag förstår reklamskyltarna också, för det finns nog inget annat sätt att göra reklam för sin verksamhet i båghuset eftersom det saknar en "riktig" ingång.

Ett alternativ vore väl ha digital reklam här men det skulle nog vara mer störande. Tror jag. Men ack så modernt. Tänk om man kunde ha en digital reklam i stil med "På grund av säkerhetsskäl, lämna aldrig din cykel parkerad här. Övergivna cyklar kommer att tas hand om.Resten blir stulna"

0 kommentarer:

Skicka en kommentar