måndag 29 oktober 2012

Intressanta frågor i kommunfullmäktige

I kommunfullmäktige diskuteras mycket intressant, men två frågor i kvällens kommunfullmäktige fångade mitt intresse när jag läste kallelsen i UNT eftersom de handlar om Fålhagen eller dess närhet. Emma Wallrup har en fråga om glaskross som utsmyckningsmaterial, och jag gissar att hon måste tänka på glaset som ligger utanför Radisson Blu. Det verkar varken vara nyttigt för djur eller för bilarnas däck om någon sprider ner det på gatan! Den andra frågan är från Pavel Gamov och handlar om Speakers Corner på Vaksala torg. Jag vet inte vad han vill fråga mer specifikt (någon som går dit ikväll kan kanske berätta för oss sen?), men kanske handlar det om att ingen använder Speakers Corner? Det är synd tycker jag. Folk kanske skulle våga börja använda det mer om några föregick med gott exempel och gjorde det först?

2 kommentarer:

Pavel Gamov sa...

Handlingarna till kvällens kommunfullmäktige finns här. Min fråga, och svaret på densamma, finns här. Det går att se fullmäktige i efterhand via webb-tv här.

Niina sa...

Tack, det var intressant att få läsa frågan och svaret.

Skicka en kommentar