lördag 13 oktober 2012

Situation Stockholm är tillbaka

Fredagen den 5 oktober var Situation Stockhom-försäljare tillbaka vid centralpassagen. Jag har saknat möjligheten att köpa tidningen. Dels för att jag tycker att de pengarna går till ett viktigt arbete, att bland annat hitta lägenheter åt hemlösa. Dessutom så känns det trevligare att försäljaren inte är en tiggare utan utför ett arbete. Sådant vill jag stödja (ingenting politiskt i det, utan jag tycker att det är viktigt att man har ett jobb, rent socialt alltså).

I senaste numret av Situation Stockholm (tidningen kostar 50kr) har man en artikel om Loreen! Jag tyckte att det var häftigt att hon först nu släpper sitt första album! Alltså efter att ha vunnit ESC :). Den artikeln är intressant på många andra sätt också, en liten titt kan du få här:
http://www.situationsthlm.se/Aktuellt/Maste-fa-blomma/

Det är tur att jag är pendlar så jag hinner läsa en massa. Annars skulle jag aldrig hinna läsa Språk-tidningen, Fokus-tidningen eller Situation Stockholm.



0 kommentarer:

Skicka en kommentar